Zwrot i reklamacja
Zasady dotyczące zwrotu i reklamacji
1. Odstąpienie od umowy
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość - umowę uważa się za niezawartą.
- Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w niniejszych Zasadach przysługuje także osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą dokonującą zakupu o charakterze niezawodowym.
- Sprzedawca zweryfikuje uprawnienie do złożenia przez osobę wskazaną w pkt 2 oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Weryfikacja odbywa się poprzez sprawdzenie czy zawarta umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego - co w szczególności odbywa się poprzez analizę kodów PKD wskazanych w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
- W przypadku uznania, że dokonany przez osobę prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą w Sklepie Internetowym zakup Towaru miał charakter zawodowy - Sprzedawca niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 5 dni roboczych od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu - informuje składającego oświadczenie, iż w związku z zawodowym charakterem dokonanego zakupu - nie przysługuje prawo do odstąpienia, a zatem złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy - nie wywołuje skutków prawnych. Jeżeli wraz oświadczeniem o odstąpieniu od umowy dokonano fizycznego zwrotu Towaru - Towar ten zostanie odesłany na koszt osoby składającej oświadczenie i na dane adresowe uprzednio podane w Zamówieniu. Odpowiedź Sprzedawcy zostanie udzielona przy użyciu takiego samego sposobu jakiego użyła osoba składająca oświadczenie.
- W przypadku odstąpienia od umowy w całości Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Jeśli Konsument odstąpił od części umowy (np. zwrot części zakupionego towaru) koszty dostawy towaru do Konsumenta nie są zwracane.
- Zwrotom nie podlegają towary przygotowane na indywidualne zapotrzebowanie Klienta (towary cięte ze zbiorczej szpuli np. sznurki sutasz, taśmy, łańcuchy, druty).
- Oświadczenie Konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w szczególności Konsument może:
- skorzystać z elektronicznego formularza zwrotu;
- odstąpić od umowy wypełniając formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem nr 1 do niniejszych Zasad i i przesyłając na adres siedziby Sprzedawcy lub poprzez e-mail na adres info@royal-stone.pl.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia odbioru przesyłki przez Klienta.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Załącznik Nr 1 do niniejszych Zasad) oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (pkt 3 niniejszych Zasad) są przekazywane w formie elektronicznej.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta, m.in. Umów:
- których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym towar cięty na wymiar wskazany przez Klienta.
- których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych oraz licencji elektronicznych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
- zawartej w drodze aukcji publicznej.
- W przypadku rezygnacji z udziału w warsztatach środki zostaną zwrócone w 100% jedynie po pisemnym zgłoszeniu na adres warsztaty@royal-stone.pl. Zgłoszenie musi nastąpić nie później niż na 8 dni przed rozpoczęciem warsztatów. Po tym terminie opłata za warsztaty nie podlega zwrotowi.
Nieobecność na warsztatach skutkuje utratą dokonanej wpłaty. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wykupionych warsztatach, Uczestnik może wskazać inną osobę na swoje miejsce. O zamianie należy poinformować pisemnie na adres warsztaty@royal-stone.pl najpóźniej na 1 dzień przed rozpoczęciem danych warsztatów.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania warsztatów w przypadku niezebrania się minimalnej, określonej w opisie warsztatów liczby uczestników. Za odwołane warsztaty Uczestnikowi przysługuje zwrot 100% wpłaconej kwoty lub możliwość przeniesienia jej jako wpłaty za inne warsztaty pod warunkiem dostępności miejsc na dany termin.
2. Skutki odstąpienia od umowy sprzedaży rzeczy
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rzeczy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z zastrzeżeniem sytuacji wskazanej w pkt.1.6 niniejszych Zasad), odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
- Jeżeli Konsument celem realizacji prawa do odstąpienia - skorzysta z Elektronicznego formularza zwrotu - środki będą zwrócone wybranym sposobem i na podany przez Konsumenta rachunek bankowy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
- Konsument powinien zwrócić rzecz Sprzedawcy (lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Towar, który Konsument zwraca powinien wysyłać na adres siedziby Sprzedawcy, tj. Royal-Stone Anna Miklaszewska, ul. Mała 3, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego.
- Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
3. Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy
- Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje również osobie prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu o charakterze niezawodowym, tzn. wynikającym w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje - Konsumentowi, który ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni:
- w przypadku umowy sprzedaży od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
- w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach od dnia w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
- w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- w przypadku umów, których przedmiotem jest dostarczanie usług lub treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym - od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Klient może również wypełnić Elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu Internetowego: https://royal-stone.pl/pl/returns-open.html.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient przesłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od całej niniejszej umowy dokonujemy zwrotu wszystkich otrzymanych płatności, w tym kwoty tytułem dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani przez Klienta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Koszt dostarczenia rzeczy nie podlega zwrotowi, jeśli odstąpienie dotyczy części umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient pisemnie wskazał na inne rozwiązanie.
- W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy i odstąpieniu Klienta od umowy – zwrot płatności zostanie wstrzymany do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracaną rzecz należy odesłać na adres: Royal-Stone Anna Miklaszewska, Mała 3, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, poinformowania nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient dokona odesłania rzeczy przed upływem terminu 14 dni. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
4. Reklamacje
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad fizycznych i prawnych i jest odpowiedzialny względem Klienta za wady fizyczne i prawne zakupionego Towaru na zasadach określonych w ustawie z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134 ze zm.) o prawach konsumenta oraz w kodeksie cywilnym.
- Jeżeli Towar posiada wady fizyczne lub prawne, Klient może złożyć Sprzedawcy reklamację:
- za pośrednictwem Elektronicznego formularza reklamacyjnego;
- w formie pisemnej wypełniając formularz reklamacji, będący Załącznikiem nr 2 lub 3 do niniejszych Zasad i przesyłając na adres siedziby Sprzedawcy lub poprzez e-mail na adres info@royal-stone.pl.
- W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, żądania wobec Sprzedawcy oraz jeżeli jest to możliwe - udokumentować rzeczoną wadę. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww. terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na piśmie lub Trwałym Nośniku.
- W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w tym organizacji przesyłki reklamowanego towaru oraz koszt przesyłki związanej z reklamacją Towaru ponosi Sprzedawca.
- W przypadku gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o:
- zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo
- odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.